درباره روش‌های شستشوی موکت چه می دانید؟
نوشته شده توسط : نوین

خمات قالیشویی

موکت‌ها یکی از بهترین انواع کفپوش‌ها برای خانه شما هستند. به‌خصوص در ایران که به طور معمول عادت داریم بدون کفش وارد خانه شویم؛ پوشیده بودن کامل فضای کف توسط موکت، روشی پسندیده و مناسب است. موکت مزایای فراوانی دارد؛ که استفاده از آن را جذاب می‌کند. از جمله موکت‌ها معمولا عایق حرارت و صدای خوبی هستند. از این نظر اگر کف خانه شما سرد است؛ موکت‌ها روشی خوب برای گرما بخشیدن به خانه هستند. همچنین برای خانه‌هایی که خردسالان در آن زندگی می‌کنند؛ کفپوش موکتی نعمتی است که از آسیب دیدگی آنها هنگام جست و خیز جلوگیری می‌کند. پر واضح است که وسائل شما نیز در صورت سقوط روی موکت شانس سالم ماندن بیشتری دارند. اما یکی از موارد مشکل‌زا و نگران‌کننده در موکت‌ها، شستشوی آنهاست. درباره روش‌های شستشوی موکت چه می‌دانید؟ در این نوشته می‌خواهیم نکاتی را درباره این موضوع با شما مطرح کنیم.

هنگام شستشو نوع موکت را در نظر بگیرید

موکت‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. از نمونه‌های بسیار ارزان‌قیمت تا نمونه‌هایی که از نظر قیمت شانه به شانه فرش ماشینی حرکت می‌کنند؛ نشان‌دهنده تنوع بالای این کفپوش کلاسیک است. به‌طور کلی الیاف موکت‌ها از پشم، نایلون و سایر الیاف مصنوعی تشکیل شده است. هرچه میزان پرز موکت بیشتر بوده و بافت آن ریزتر باشد؛ نشان‌دهنده کیفیت بالاتر موکت است. اما هنگام شستشوی موکت فارغ از موارد گفته شده بسیار مهم است که روش شستشوی خود را بر اساس چسبی و غیر چسبی بودن موکت تعیین کنید. به طور کلی شستشوی موکت چسبی کار پیچیده‌تری است. در این حالت بهترین روش استفاده از شامپو فرش و شستشوی موکت با حداقل رطوبت ممکن است. البته یک راه بهتر و به‌صرفه‌تر نیز وجود دارد. بخصوص اگر موکت شما از نمونه‌های گران‌قیمت است؛ بهتر است برای شستشوی آن از خدمات خشکشویی استفاده کنید. خدمات خشکشویی کمک می‌کند موکت چسبی شما بدون جدا شدن از جای خود و بدون ایجاد رطوبت دائمی شسته شود. قالیشویی نوین یکی از حرفه‌ای‌ترین قالیشویی‌ های کشور در زمینه ارائه خدمات خشکشویی است. در این روش به کمک شامپوهای خارجی و دستگاه‌های وکیوم بسیار قوی، موکت شما خشکشویی شده و در کمتر از چند ساعت قابلیت استفاده دوباره دارد. نکته مهم این است که همه این موارد بدون جدا شدن موکت انجام می‌شود.
اما شستشوی موکت غیر چسبی از همان روالی بهره می‌برد که برای شستشوی فرش‌ها از آن استفاده می‌کنید. تنها نکته مهم در این زمینه آن است که در شستشوی موکت بخاطر بافت معمولا ضعیف‌تر، با ملایمت بیشتری برخورد کنید.

چند نکته مهم در هنگام شستشوی موکت

· هنگام شستشوی موکت از آب خیلی گرم استفاده نکنید. این کار ممکن است به بافت‌های موکت آسیب زده و موکت شما فرم خوب خود را از دست بدهد.
· قبل از شستشو اگر موکت شما دارای لکه‌هایی واضح و خاص است؛ بهتر است در ابتدا به کمک اصول لکه‌بری، این مشکل را حل کنید. سپس برای شستشو اقدام نمایید. لکه‌بری موکت نیز مانند فرش دارای اصول خاصی است. شستشوی با آب سرد، استفاده از سرکه، پراکسید هیدروژن، شامپو فرش و… هریک در مواردی می‌تواند موثر باشد.
· بعد از شستشو تا جای ممکن از تا زدن موکت در حالت خیس خودداری کنید. این کار باعث می‌شود موکت شما دفرمه شود.
· در نهایت برای شستشوی موکت‌های چسبی در نقاط خاصی مثل راه‌پله‌ها و موارد مشابه، بهتر است از خدمات خشکشویی استفاده نمایید.
کارخانه قالیشویی نوین با بیش از نیم قرن سابقه در زمینه ارائه انواع خدمات شستشوی فرش و موکت و… برای ارائه بهترین خدمات قالیشویی در خدمت شماست.





:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: